مباحث مهم ریاضی دهم

ارائه راهکارهای برنامه ریزی درسی برای موفقیت در کنکور و دروس دبیرستان

مباحث مهم ریاضی دهم

۵ بازديد
کتاب ریاضی 1 در پایه دهم یکی از منابع اصلی دروس تخصصی در کنکور تجربی است. از برخی مباحث مطرح شده در این کتاب به صورت مستقیم و از برخی دیگر به صورت ترکیبی و بر اساس مباحث مشترک در پایه های بعدی سوال طرح می شود.
از سوی دیگر با توجه به اینکه از امسال امتحانات پایان سال دروس پایه دهم به صورت نهایی برگزار می شود، نمره کسب شده در امتحان خرداد ماه درس ریاضی دهم نیز در سرنوشت کنکور و در قالب سوابق تحصیلی تاثیرگار است.
دست یافتن به مهارت و تسلط قطعی در مباحث ریاضیات پایه دهم، مستلزم داشتن برنامه ریزی اصولی، انتخاب بهترین منابع آموزشی، تمرین و تکرار و استمرار است.
در انتخاب منابع آموزشی به شیوه تدریس ریاضی دهم دقت کنید. در تدریس جامع سرفصل های ریاضی دهم، باید اصل جامعیت آموزش رعایت شود. یعنی تمام سرفصل ها با جزییات کامل تدریس شوند. همچنین تمام آنه برای حل تست های کنکور نیاز است باید در این منابع آموزش داده شوند.
مباحث ریاضی دهم و میزان اهمیت هریک را در ادامه بررسی می کنیم.
  • فصل اول مجموعه، الگو و دنباله
فصل اول کتاب ریاضی دهم یک مبحث مستقل است که در سوالات کنکور معمولا سهم 2 تست را دارد.
  • فصل دوم مثلثات
مثلثات یکی از مهم ترین مباحث ریاضیات در دوره دبیرستان است. سوالات طرح شده از این بخش در کنکور ترکیبی هستند. سهم این بخش در کنکور 4 تا 5 تست است که برای پاسخگویی به آنها باید مثلثات را از پایه دهم و باتمام جزییات به خوبی بیاموزید
  • فصل سوم توان های گویا و عبارت های جبری
این فصل به تنهایی در کنکور سهم مستقیم زیادی ندارد و به طور معمول نهایتا 1 تست را به خود اختصاص می دهد. اما برای پاسخگویی به سوالات سایر مباحث تسلط بر این بخش ضروری است.
  • فصل چهارم معادله ها و نامعادله ها
فصل هارم ریاضی دهم نیز در کنکور بسیار حائز اهمیت است و 3 تا 4 تست از این بخش در کنکور طرح می شود.
  • فصل پنجم تابع
تابع را می توان مهم ترین مبحث ریاضی دهم دانست. این بخش در قالب سوالات ترکیبی تا 6 تست را در کنکور به خود اختصاص می دهد.
  • فصل ششم شمارش، بدون شمردن
سوالات این فصل در کنکور به صورت ترکیبی با مباحث آمار و احتمال طرح می شود.
  • فصل هفتم آمار و احتمال
همانطور که گفته شد از آمار و احتمال همراه با مبحث شمارش در کنکور سوالات ترکیبی طرح می شود سهم این بخش در کنکور تا 3 تست می باشد.

شناختن عبارات ریاضی به انگلیسی یک مهارت بسیار مهم است که در موارد مختلفی از زندگی ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مهارت به ما کمک می‌کند تا مسائل پیچیده را در ریاضیات، علوم، فناوری و حتی در زندگی روزمره بررسی کرده و حل کنیم. با شناختن عبارات ریاضی، ما قادر خواهیم بود تا الگوها و روابط میان اعداد و متغیرها را درک کرده و به تحلیل مسائل با دقت بالا بپردازیم.

 

علاوه بر این، شناختن عبارات ریاضی به انگلیسی اهمیت بسیاری در ارتباط با جهان دیجیتال و فناوری دارد. برنامه نویسان و مهندسان نرم‌افزار باید قادر باشند کد‌های ریاضیاتی را درک کنند تا بتوانند الگوریتم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری پیچیده را بنویسند و اجرا کنند. بنابراین، شناختن عبارات ریاضی به انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند در توسعه فردی و حرفه‌ای فرد تأثیر گذار باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.