حرف های یک مشاور

ارائه راهکارهای برنامه ریزی درسی برای موفقیت در کنکور و دروس دبیرستان

بهترین پکیج فیزیک دهم

۴ بازديد
در پایه دهم رشته های تجربی و ریاضی، درس فیزیک را سخت ترین درس تخصصی می دانند. فیزیک برای دانش آموزان ورود به دنیای جدیدی است که تا پیش از این شناختی نسبت به آن نداشتند.
ورود به سرزمین ناشناخته همیشه همراه با استرس و گاه خستگی است. اما اگر برای حرکت در مسیر ابزار و آذوقه مناسب به همراه داشته باشید و مسیر هموار و مناسبی را انتخاب کنید تمام مسیر برایتان سرشار از خوشی و لذت خواهد شد.
فیزیک همان دنیای ناشناخته است. نقشه راه به شما داده می شود. آذوقه خود را بردارید و پا به این مسیر جذاب بگذارید.
آذوقه مسیر یادگیری فیزیک دهم در واقع بهترین پکیج آموزشی فیزیک دهم است. برای اینکه یادگیری فیزیک در ابتدای کار برایتان دشوار نباشد و از مراحل آموزش آن لذت ببرید لازم است تا از روش های جدید تدریس فیزیک دهم استفاده کنید.
این روش ها برخلاف شیوه های قدیم صرفا به بیان فرمول ها و محاسبات می پردازند. اصل آموزش در شیوه های نوین تثبیت مفاهیم و تعاریف پایه علم فیزیک است. به گونه ای که دانش آموز برای حل مسائل نیاز به حفظ کردن فرمول های متعدد فیزیک نداشته باشد.
ایجاد علاقه مندی به یادگیری درس محاسباتی و مسئله محوری مانند فیزیک باید از پایه دهم ایجاد شود. همین مسئله باعث می شود که مسئولیت اساتید فیزیک در پایه دهم بیش از قبل باشد.
البته در این میان استفاده از پکیج های تدریس فیزیک دهم که آموزش فیزیک را به شیوه های خاص و جذابی انجام می دهد، می تواند در ایجاد اشتیاق و علاقه به یادگیری بیشتر در دانش آموزان بسیار موثر باشد.
در این نوع پکیج ها، تمرکز اصلی بر آموزش کامل مفهوم های پایه علم فیزیک با استفاده از شیوه آموزشی کاربردی به کمک آزمایش های مجازی، ویدیوهای مکمل و تصاویر سه بعدی است.
آموزش نکات مهم و کاربردی تستی و تدریس تکنیک های محاسبات سریع و ذهنی برای حل سوالات فیزیک در جلسه کنکور نیز از دیگر ویژگی های برجسته پکیج های آموزشی فیزیک دهم می باشد.

مباحث مهم ریاضی دهم

۴ بازديد
کتاب ریاضی 1 در پایه دهم یکی از منابع اصلی دروس تخصصی در کنکور تجربی است. از برخی مباحث مطرح شده در این کتاب به صورت مستقیم و از برخی دیگر به صورت ترکیبی و بر اساس مباحث مشترک در پایه های بعدی سوال طرح می شود.
از سوی دیگر با توجه به اینکه از امسال امتحانات پایان سال دروس پایه دهم به صورت نهایی برگزار می شود، نمره کسب شده در امتحان خرداد ماه درس ریاضی دهم نیز در سرنوشت کنکور و در قالب سوابق تحصیلی تاثیرگار است.
دست یافتن به مهارت و تسلط قطعی در مباحث ریاضیات پایه دهم، مستلزم داشتن برنامه ریزی اصولی، انتخاب بهترین منابع آموزشی، تمرین و تکرار و استمرار است.
در انتخاب منابع آموزشی به شیوه تدریس ریاضی دهم دقت کنید. در تدریس جامع سرفصل های ریاضی دهم، باید اصل جامعیت آموزش رعایت شود. یعنی تمام سرفصل ها با جزییات کامل تدریس شوند. همچنین تمام آنه برای حل تست های کنکور نیاز است باید در این منابع آموزش داده شوند.
مباحث ریاضی دهم و میزان اهمیت هریک را در ادامه بررسی می کنیم.
  • فصل اول مجموعه، الگو و دنباله
فصل اول کتاب ریاضی دهم یک مبحث مستقل است که در سوالات کنکور معمولا سهم 2 تست را دارد.
  • فصل دوم مثلثات
مثلثات یکی از مهم ترین مباحث ریاضیات در دوره دبیرستان است. سوالات طرح شده از این بخش در کنکور ترکیبی هستند. سهم این بخش در کنکور 4 تا 5 تست است که برای پاسخگویی به آنها باید مثلثات را از پایه دهم و باتمام جزییات به خوبی بیاموزید
  • فصل سوم توان های گویا و عبارت های جبری
این فصل به تنهایی در کنکور سهم مستقیم زیادی ندارد و به طور معمول نهایتا 1 تست را به خود اختصاص می دهد. اما برای پاسخگویی به سوالات سایر مباحث تسلط بر این بخش ضروری است.
  • فصل چهارم معادله ها و نامعادله ها
فصل هارم ریاضی دهم نیز در کنکور بسیار حائز اهمیت است و 3 تا 4 تست از این بخش در کنکور طرح می شود.
  • فصل پنجم تابع
تابع را می توان مهم ترین مبحث ریاضی دهم دانست. این بخش در قالب سوالات ترکیبی تا 6 تست را در کنکور به خود اختصاص می دهد.
  • فصل ششم شمارش، بدون شمردن
سوالات این فصل در کنکور به صورت ترکیبی با مباحث آمار و احتمال طرح می شود.
  • فصل هفتم آمار و احتمال
همانطور که گفته شد از آمار و احتمال همراه با مبحث شمارش در کنکور سوالات ترکیبی طرح می شود سهم این بخش در کنکور تا 3 تست می باشد.

بررسی دروس تخصصی پایه دهم تجربی

۵ بازديد
رشته تجربی پر طرفدارترین و پرتقاضاترین رشته در مقطع متوسطه دوم است. هر ساله تعداد زیادی دانش آموز با رویای ورود به رشته پزشکی، تمام تلاش خود را می کنند تا در برگه هدایت تحصیلی امتیاز لازم برای ورود به این رشته را کسب کنند.
درس هایی که در طول تحصیل دبیرستان برای رشته تجربی باید بخوانید، به دو دسته عمومی و تخصصی تقسیم می شوند. در پایه دهم 4 درس تخصصی برای رشته تجربی تعیین شده که جز منابع قطعی و مستقیم کنکور تجربی هستند. بنابراین یادگیری مفهومی و تسلط بر تمام سرفصل های مطرح شده در این درس ها ضروری و حیاتی است.
در ادامه به بررسی دروس تخصصی تجربی و شرح سرفصل های هریک از آنها به طور مختصر می پردازیم.
  • زیست شناسی
زیست را مهم ترین درس تخصصی کل دوره دبیرستان برای رشته تجربی می دانند. در تدریس زیست دهم مهمترین مطالب مربوط به زیست شناسی بدن انسان و مفاهیم بسیار مهم زیست جانوری مطرح می شود. همچنین مفاهیم پایه ای زیست گیاهی در دو فصل پایانی این کتاب تدریس می شوند. فصل های این کتاب عبارتند از:
  1. فصل 1 - دنیای زنده
  2. فصل 2 - گوارش و جذب مواد
  3. فصل 3 - تبادلات گازی
  4. فصل 4 - گردش مواد در بدن
  5. فصل 5 - تنظیم اسمزی و دفع مواد زاید
  6. فصل 6 - از یاخته تا گیاه
  7. فصل 7 - جذب و انتقال مواد در گیاهان
  • ریاضی
بخشی از ریاضی پایه دهم تجربی منحصرا در این مقطع ارائه می شود و در سال های بعد بحثی از آنها مطرح نمی شود. اما اغلب مباحث مهمی که در تدریس ریاضی دهم با آن مواجه هستیم در واقع مقدمه ای محسوب می شوند که در سال های آتی به طور گسترده و مفصل تکمیل می گردند. فصل های ریاضی دهم عبارتند از:
  1. فصل اول مجموعه، الگو و دنباله
  2. فصل دوم مثلثات
  3. فصل سوم توان های گویا و عبارت های جبری
  4. فصل چهارم معادله ها و نامعادله ها
  5. فصل پنجم تابع
  6. فصل ششم شمارش، بدون شمردن
  7. فصل هفتم آمار و احتمال
  • شیمی
شیمی پایه دهم را می توان مهم ترین کتاب شیمی در دوره دبیرستان دانست. تمامی مفاهیم، تعاریف و قواعد علم شیمی در این کتاب تدریس می شود. مهم ترین بخش تدریس شیمی دهم بررسی جدول تناوبی و سرآغاز آموزش استکیومتر است. فصل های کتاب شیمی 1 عبارتند از:
  1. فصل 1 - کیهان، زادگاه الفبای هستی
  2. فصل 2 - ردپای گازها در زندگی
  3. فصل 3 - آب، آهنگ زندگی
  • فیزیک
آخرین درس تخصصی پایه دهم تجربی که در این نوشته بررسی می کنیم فیزیک است. فیزیک پایه دهم تقریبا مستقل از مباحث سال های بعد است. اما تدریس فیزیک دهم برای تسلط بر مفاهیم پایه ای چون تبدیل واحدها و اندازه گیری تاثیر مستقیم در مهارت حل تست های کنکور دارد. فصل های کتاب فیزیک 1 تجربی عبارتند از:
  1. فصل اول – فیزیک و اندازه گیری
  2. فصل دوم – ویژگی های فیزیک مواد
  3. فصل سوم – کار، انرژی و توان
  4. فصل چهارم – دما و گرما

اولین مطالب آزمایشی من

۵ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۵ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.